Årets Sosiale Medier kino 2018

Jeg har hørt man skal gi seg på topp

Det vil jeg virkelig si jeg gjorde. Etter nesten 7 år i kinobransjen klinte jeg til med å vinne prisen årets sosiale medier kino 2018 under Nordisk Film Kino Awards på Vika kino. Jeg er utrolig stolt, og ekstremt takknemlig.

Jeg har tidligere skrevet om min kjærlighet til jobben på Gimle, med stor vekt på den årlige Oscarehelgen, og hvor mye jeg har elsket å jobbe med sosiale medier i den sammenhengen. I starten av 2018 ble det bestemt at en ny pris skulle deles ut under årets awards; årets sosiale medier kino. Ekstase. Gjennom året jobbet jeg hardt og målrettet mot høydepunktet påfølgende januar. It payed off. 

aarets-sosiale-medier-kino

Årets sosiale medier kino:

«Årets SoMe kino 2018: Årets SoMe Kino har jobbet imponerende godt med dette formatet og spesielt det siste året. Det er helt tydelig at kinoen har hatt mye fokus på å tenke nytt, spennende og kreativt. Mens de tidligere kanskje hadde litt ordinære innlegg med kun tekst, bruker de nå kinoens ansatte i videoer, viser trailere og gjør mye gøy. Kontrasten for oss brukere er stor, og de har jevn og god frekvens på innleggene sine. For at kinogjester skulle bli bedre kjent med de ansatte har de laget portrettvideoer av de som jobber på kinoen. Disse ble lagt ut hver uke, hvor ansatte fikk lov å presentere seg selv. Utrolig fint. De bruker også mer videoer når de skal ha konkurranser – noe som helt er mer interessant for kinogjestene å se på enn bare en tekst.»

En av de mange portrettvideoene vi lagde for å la kinogjestene bli kjent med oss på Gimle.

Fra zero til hero

Eller, egentlig. Det var ikke fullstendig krise før det ble bestemt at sosiale medier skulle bli en egen pris, altså. Gimle var ledende blant kinoene på både frekvens og variasjon. Men det hjalp veldig på at det ble en mulighet for å få heder og ære, og pokal. 

Heldigvis for meg var det ikke bare jeg som var sulten på dette. Sjefen min ga meg utrolig mye tillit og tid til å eksperimentere, planlegge og gjennomføre tiltak for å ta oss et steg videre – hver uke. Teamet mitt var utrolig sporty, og stilte opp på hva enn jeg måtte komme på av ideer. Og for det vil jeg si tusen hjertelig takk. 

Promofilm for ballettsesongen 2018/2019.

Jeg er utrolig takknemlig

Både for støtten rundt å nå målet med sosiale medier, mål vi har nådd økonomisk, men også for at jeg har fått være en del av et så flott team, i så mange år. Jeg legger kinokarrieren på hyllen med vemod, og går videre inn i markedsføringskarrieren med erfaring, stolthet og gode minner.

Jeg håper dere blir årets sosiale medier kino i lang tid fremover. 

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *